پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227045
دليل رهبري براي عدم استفاده از تصويرشان در پياده روي اربعين
تاریخ انتشار : 1395/08/24 19:20:00
نمایش : 1047
رئيس کميته فرهنگي، آموزشي ستاد مرکزي اربعين درباره توصيه رهبر انقلاب به عدم استفاده از تصاوير ايشان در اربعين گفت: برداشت اين است که محور و اساس بايد حضرت اباعبدالله(ع) باشد و هيچ چيز ديگر اين اصل را تحت‌الشعاع قرار ندهد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام حميد احمدي، رئيس کميته فرهنگي، آموزشي ستاد مرکزي اربعين در پاسخ به اين سوال که حضور مردم در پياده‌روي امسال را چگونه ارزيابي مي‌کند، گفت: با توجه به آماري که ويزا گرفته‌اند و زواري که به عراق وارد شده‌اند، نسبت به سال گذشته ان‌شاءالله 20 درصد رشد خواهيم داشت. طي روزهاي آينده بهتر مشخص مي‌شود.

وي درباره اصلي‌ترين مشکلات فرهنگي در پياده‌روي عظيم اربعين گفت: ما نيروها و گروه‌هاي باانگيزه بسيار داريم، اما کار جزيره‌اي هم بسيار است، بايد ياد بگيريم هم‌افزايي داشته باشيم تا نتيجه بهتري حاصل شود.

اين مسئول فرهنگي خاطرنشان کرد: نکته ديگر اينکه مردم ما واقعاً خالصانه براي زيارت اربعين مي‌آيند اما چون با فرهنگ مردم عراق و حساسيت‌‌هاي آن‌ها آشنا نيستند، ناخودآگاه بخشي از رفتارهاي آنان اثر سوء دارد. بايد بدانيم ميزبان عراقي‌ها هستند و ما براي زيارت و ادامه نهضت دين آمده‌ايم، هما شعار اباعبدالله‌الحسين(ع) که فرمودند: «اني احامي عبدا عن ديني.»

حجت‌الاسلام احمدي درباره خدمات ويژه‌ فرهنگي که زائران مي‌توانند دريافت کنند، گفت: بحث‌هاي قرآني است که تدارک خوبي ديده شده، دسترسي خوب به روحانيون و مداحان محبوب مردم تدارک ديده شده، همچنين از نجف تا حيدريه 130 مبلغ مستقر کرده‌ايم.

وي در پاسخ به اين پرسش که چرا رهبر معظم انقلاب عدم استفاده از تصاوير ايشان را در راهپيمايي اربعين توصيه کرده‌اند، گفت: با توجه به صحبت‌هاي حضرت آقا برداشت اين است که محور و اساس بايد حضرت اباعبدالله(ع) باشد و هيچ چيز ديگر اين اصل را تحت‌الشعاع قرار ندهد. قطعاً تمثال ايشان در قلب همه ماست اما فرقه‌گرايي ممکن است به رقابت‌هايي منجر شود و ديگران هم وارد اين عرصه شوند و اصل حرکت عظيم فرهنگي اربعين به حاشيه برود.

بر اساس اين گزارش، اخيراً مطلبي از قول حجت‌الاسلام قاضي‌عسکر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت منتشر شده است مبني بر اينکه «مقام معظم رهبري به من فرمودند که شما از طرف من به همه زائران ابلاغ کنيد که از تصاوير من در راهپيمايي اربعين استفاده نشود.»

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html